Leerkracht


Deze pagina is voor de leerkrachten.



Op deze pagina staan alle leerdoelen voor de leerlingen. Er wordt ook gekeken naar het T-packmodel.


De leerlingen werken individueel aan de site en de opdrachten. Je kan de site wel even introduceren aan de klas. Je kan kort even door de opdracht en de site lopen.
Het is de bedoeling dat ieder kind aan de buurt komt. Het beste is de leerlingen die eerder klaar zijn met de lessen aan de computer te zetten.

Je kan uiteindelijk gezamenlijk de opdrachten nakijken. Je doet dan het digibord aan en gaat samen met de leerlingen opzoek naar de antwoorden. Het is belangrijk dat ze begrijpen hoe je de informatie kan opzoeken.

Bij het t-pack model is het belangrijk dat er combinatie wordt gemaakt van didactiek, lesstof en ICT. ICT wordt ingezet om de kinderen didactisch iets te leren. De middelen worden zo ingezet dat de leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen met ICT. Het is belangrijk dat je weet hoe je een instructiefilmpje moet maken. Door de geluiden in de site kunnen de kinderen alles zelf beluisteren. De kinderen worden op deze manier betrokken gemaakt met de opdracht. Ik heb ervoor gekozen om een aparte site te maken zo dat de leerlingen leren om te gaan met het zoeken van informatie op het web. De vakinhoud is goed. De inhoud sluit aan bij de methode.


De leerdoelen waren:

De algemene leerdoelen:
-De leerlingen maken gebruik van het internet om informatie op te zoeken en te gebruiken.
-De leerlingen kunnen met elkaar overleggen van de stof.
-De leerlingen moeten vooral kunnen onderzoeken op de site.

De specifieke vak leerdoelen:
-De kinderen weten dat geluiden in sterkte en toonhoogte kunnen verschillen. Zij kunnen deze kennis toepassen bij het vergelijken van geluiden.
-De kinderen leren ook dat dieren een andere gehoorgrens hebben.
-De kinderen leren dat je gehoorbeschadiging op bij langdurige harde geluiden aan de oren.

Deze site is gemaakt door:
Naam: Anjelica Faerber
Nummer: s1038710
Vak: ICT/AVM
Leerkracht: Guido Paap
Inleverdatum: periode vier